Fri frakt på alle ordre!

Kjøpsbetingelser

Generelt

Betingelsene beskrevet nedenfor gjelder for alt salg av varer og tjenester fra watchus.no

Watchus AS
Orgnr. 925 269 921
team@watchus.no

Forbehold

Vi gjør vårt ytterste for at priser, produktinformasjon og lagerbeholdning til enhver tid skal være riktig, men det kan dessverre forekomme feil. Vi tar derfor forbehold om at en vare kan være utsolgt eller ligge feil priset selv om ordren er gjennomført. Dette spesielt under perioder med stor pågang som salg, kampanjer og lignende. Vi forplikter oss til å kontakte deg så snart vi oppdager feil og gjøre vårt beste for å finne en løsning. Er vi ikke i stand til å levere lagervare innen rimelig tid har du rett på full refundering og kansellering av ordre. Beskrivelser, spesifikasjoner og bilder kan også ligge på feil produkter eller med feilinformasjon.

Vi gjør vårt ytterste for å gi deg en bra opplevelse ved handling i vår nettbutikk. Gi oss gjerne tilbakemeldinger, ris eller ros, på team@watchus.no.

Priser

Alle priser oppgitt på Watchus.no er inkludert avgifter. Alle kostnader knyttet til kjøp av varen vil framkomme i sin helhet ved bestilling. 

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Varene sendes med Bring og Posten og hentes hos ditt nærmeste postkontor eller på Post i butikk. Alle klokker sendes som pakke med pakkesporing. Reimer og andre småbestillinger sendes som brev. Vi har fri frakt på alle bestillinger.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Uavhentede pakker

Pakker som ikke hentes ut innen 14 dager returneres automatisk til oss av fraktleverandør. Uavhentede pakker belastes med kroner 300,- for å dekke våre utgifter til håndtering og frakt.

Retur/Angrerett

Vi tilbyr 14 dagers åpent kjøp i vår nettbutikk. Det vil si at du kan heve kjøpet inntil 14 dager fra du mottok varen uten noen spesiell grunn. Returskjema sendes som vedlegg på e-post når bestillingen bekreftes. Om du ikke har skjema tilgjengelig, send oss en melding på Facebook eller epost innen 14 dager og informer om at produktet er på vei tilbake til oss, så returnerer vi kjøpesum så snart varen er mottatt. Returskjema og vare(r) sendes til følgende adresse:

Watchus AS
Ole Aasveds veg 6
7049 Trondheim

Du velger selv hvilken transportør du ønsker å benytte for retur. Du må selv bestille og dekke kostnaden ved retur.  

Varen skal ligge i originalforpakningen med alt av merkelapper, bruksanvisninger og eventuelt tilbehør. Varen må være ubrukt og i en forfatning som gjør at den kan selges i vår butikk som en ny vare.  

Reklamasjon/garanti

Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss, slik at vi kan søke utbedring av feilen.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Aldersgrense

For å handle på nettbutikken, må du være over 18 år, eller ha fullmakt fra foresatte.

Betaling

Watchus.no tilbyr sikker betaling via betalingstjenestene Stripe, Klarna, Vipps og Apple Pay. 

Vi i Watchus AS behandler eller lagrer aldri din betalingsinformasjon. All betalingsdata håndteres av betalingstjenesteleverandør.

Ved bruk av Klarna sine tjenester kan kredittsjekk forekomme, her gjelder Klarna sine retningslinjer og regelverk.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet vil bli belastet først samme dag som varen sendes fra vårt lager i Trondheim.

Konflikthåndtering

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Autorisert forhandler
Rask levering
14 dagers angrerett
2 års garanti